Jak przewozić narty samochodem? Jakie są typy bagażników na narty? Jak bezpiecznie przypiąć narty do…
Jak wybrać odpowiedni kanister na paliwo?
Brak paliwa może być dużym problemem – zwłaszcza gdy zaskoczy Cię daleko od stacji benzynowej. Z tego powodu wielu świadomych kierowców kupuje kanistry rezerwowe na paliwo, które wożą w bagażniku. Jak wybrać odpowiedni produkt? Który sprawdzi się lepiej – metalowy czy plastikowy?
- Na rynku dostępne są kanistry na paliwo z plastiku i z metalu o różnych pojemnościach.
- Kanister na paliwo metalowy czy plastikowy? Pierwszy jest droższy, ale cięższy, plastikowy zaś jest tańszy i lżejszy.
- Kanistry mają pojemność zwykle od 5 do 20 litrów. To, jaki wybrać zależy od Twoich potrzeb.
- Sprawdź, jak przechowywać paliwo zgodnie z prawem!
- Jaki kanister na paliwo?
- Jaki kanister na benzynę, a jaki na ropę?
- Kanister na paliwo metalowy, czy plastikowy?
- Plastikowy kanister na paliwo
- Kanister na paliwo metalowy
- Pojemność kanistra na paliwo
Kanister na paliwo może uratować Cię w wielu sytuacjach. Co więcej, dodatkowa porcja paliwa będzie też ogromną pomocą dla innych kierowców, których napotkasz na swojej drodze, a którym jej zabraknie. Aby jednak korzystanie z kanistra było bezpieczne, a zgromadzona w nim ilość płynu wystarczyła do zasilenia auta, trzeba wybrać odpowiedni model. Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę.
Jaki kanister na paliwo?
Przede wszystkim wybór dobrego kanistra na paliwo powinien zależeć od tego, czego potrzebujesz. Na rynku dostępne są modele o różnych pojemnościach, od kilku do kilkudziesięciu litrów, co pozwala dopasować je do planowanego zużycia. Można wybrać kanistry plastikowe, lekkie i łatwe w przenoszeniu, lub metalowe, które charakteryzują się większą trwałością i odpornością na uszkodzenia. Ważne jest również, aby zwrócić uwagę na szczelność i wygodę użytkowania, co ma kluczowe znaczenie podczas transportu paliwa.
Jaki kanister na benzynę, a jaki na ropę?
Niektórzy zastanawiają się, jaki kanister na benzynę wybrać, inni zaś szukają odpowiedników na olej napędowy. W rzeczywistości nie ma to większego znaczenia. W końcu oba rodzaje paliw można przechowywać zarówno w plastikowych, jak i metalowych kanistrach. Znacznie ważniejsze jest to, by był szczelny.
Kanister na paliwo metalowy, czy plastikowy?
To, czy lepiej wybrać kanister na paliwo metalowy, czy plastikowy zależy przede wszystkim od Twoich preferencji i potrzeb. Oczywiście materiał, z którego kanister jest wykonany, ma znaczenie i wpływa na jego eksploatację. Plastikowe modele są tańsze i łatwiejsze w przenoszeniu. Metalowe kanistry są zaś trwalsze. Jaki więc wybrać?
Sprawdź, jak oszczędzać paliwo
Plastikowy kanister na paliwo
Na rynku można znaleźć wiele modeli plastikowych kanistrów na paliwo. Powstają one zwykle z tworzywa sztucznego HDPE. To materiał, który nie wchodzi w reakcję z benzyną czy olejem napędowym. Nie pokrywa się również korozją i jest odporny na działanie promieniowania słonecznego.
W takim razie pytanie, kiedy wybrać plastikowy kanister na paliwo? Plastikowe kanistry na paliwo są lekkie i stosunkowo tanie. Ich najsłabszym elementem okazuje się jednak wylot, który nietrudno uszkodzić. Gdy pęknie, nie da się już poprawnie korzystać z kanistra. Z tego powodu z takich produktów korzysta się sporadycznie – np. jako zabezpieczenie na czas dłuższych wyjazdów.
Sprawdź, jak obliczyć spalanie samochodu!
Kanister na paliwo metalowy
Przede wszystkim dobry kanister na paliwo metalowy jest trwalszy niż model z plastiku. Dzięki temu trudniej go uszkodzić, co jest ogromną zaletą w wymagających warunkach. Metal używany do produkcji takich zbiorników jest również całkowicie niepalny. Sprawdzi się tam, gdzie będzie on używany regularnie, a nie tylko traktowany jako rozwiązanie awaryjne.
Trzeba jednak pamiętać, że z czasem metalowe kanistry mogą pokrywać się korozją. Niekiedy jest ona niewidoczna z zewnątrz i osadza się na wewnętrznych ściankach, zanieczyszczając paliwo. Z tego powodu bardzo ważne jest zweryfikowanie jakości zbiornika i rodzaju metalu, z którego go wykonano.
Jeśli zależy Ci na trwałości i długiej żywotności, dobrym wyborem będzie kanister rezerwowy do paliwa metalowy Moje Auto Virage. Jest on odporny na upadki z wysokości 1,5 m. Może być używany także w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Produkt jest dostępny w kilku rozmiarach. Możesz postawić na kanister na paliwo 5 l, 10 l czy nawet 20 l. Pojemność zależy od tego, jak dużo paliwa chcesz przewozić w bagażniku czy trzymać w przydomowym garażu.
Zobacz, jak spuścić paliwo z baku!
Pojemność kanistra na paliwo
Na rynku można znaleźć kanistry na paliwo o różnych pojemnościach, najczęściej do 20 l. Wybór odpowiedniego modelu zależy przede wszystkim od tego, do czego zamierzasz go wykorzystać i jak dużo benzyny czy oleju napędowego potrzebujesz. Osoby, które przechowują zapas paliwa w warsztacie czy garażu, najczęściej wybierają duże kanistry. To m.in. sposób na oszczędność – można tak magazynować benzynę lub olej napędowy kupiony po niższej cenie niż obecna. Kanister na paliwo 20 l sprawdzi się też w sytuacji, gdy planujesz zasilać kosiarkę spalinową czy inne urządzenie ogrodowe.
Mniejszy kanister na paliwo będzie dobrym wyborem w sytuacji, gdy chcesz zapewnić sobie zapas benzyny lub oleju napędowego na czas podróży. Przykład? Kanister na paliwo 5 l w zupełności wystarczy, tym bardziej że nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku. Jeśli w trakcie jazdy na desce rozdzielczej pojawi się ikonka rezerwy, a najbliższa stacja benzynowa znajduje się bardzo daleko, taki kanister może okazać się ogromną pomocą. 5 l paliwa wystarczy, by przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów.
Pamiętaj: z mniejszych zbiorników korzysta się wygodniej. Są bowiem zdecydowanie lżejsze, co ułatwia nalewanie, a także nie obciąża nadmiernie samochodu (co powoduje zwiększone spalanie paliwa).
Wybór kanistra na paliwo ma duże znaczenie. Jak się jednak okazuje, kanister na benzynę metalowy sporo różni się od tego plastikowego, ale można go wykorzystać również jako zbiornik do oleju napędowego. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego poradnika — wybór odpowiedniego kanistra będzie łatwiejszy.